לחיות את הילד שבי

לחיות את הילד שבי צחוק וניצוצות של שמחה בגיל הזהב

 זה עתה סיימנו  שיעור תנועה דינאמי. שיעור שבועי של זוזן במפגש מודיעין.
המשתתפים, כולם בני גיל הזהב, נרגשים, סמוקי לחיים, צוחקים ופטפטניים. הם עומדים מחוץ לסטודיו לשוחח וליצור קשרים, קובעים פגישה לקפה ועוגה, מתבדחים…קרובים… פתוחים…משוחררים…נוגעים…שמחים. לאחר מאמץ פיזי לא מבוטל ב" גן החיות של אור" , כפי שהם מכנים את שיעור התנועה בהנחייתי בשיטת "נפש חיה", החוויה היא של בריאות קורנת, סיפוק והתחדשות.
 
מדי שבוע אני עדה לניסים קטנים של השתחררות רגשית, מנטאלית ופיזית בבני הגיל השלישי, וזאת ללא קשר למצבם הבריאותי והרפואי הרשמי וליכולתם התפקודית בפועל. תלמידיי הם בני 65 – 95, לרובם ככולם עבר רפואי מרשים ורשימת "לקויות תנועה ובריאות" לא מבוטלת. אך התחושה היא של ניצחון, של שיפור יכולות גופניות והתקדמות, פריצת גבולות התודעה והרחבת אופקים בגוף, בלב ובנפש. ובעיקר…שמחה בלב.
צעירים בנפש…
אז מה קורה שם בשיעור?
ומהי הסיבה שחוויות אלו חוזרות על עצמן ומובילות לשיפור תפקודי ניכר ולשיפור איכות החיים באופן כללי?
והאם זה יכול לשפר תפקוד בגילאים צעירים יותר?
את התפקוד שלך…של ילדייך?
 
אנו עובדים בגישה חדשנית והוליסטית המבוססת על החיבור בין גוף-נפש-מוח,  בה תנועה, דימויים של בעלי חיים נשימה וקול יוצרים תרכובת נפלאה הפותחת ומשחררת את הגוף והנשמה. שיטת "נפש חיה". את השיטה פיתחתי ב 26 השנים האחרונות בהולנד, ועתה בישראל.
 
לצחוק ולהשתעשע שוב!
 
כשהיינו ילדים, וכולנו היינו ילדים פעם, הדרך בה הבענו את עצמנו הייתה באמצעות תנועה וקול. בילדותנו לא הייתה קיימת הפרדה בין מחשבות, רגשות, גוף, חושים והבעה. חווינו את עצמנו כישות שלמה, ובאופן טבעי הגבנו לגירויים מתוך הגוף או מחוצה לו, באופן משוחרר וחסר עכבות, באופן גופני ולא מילולי.
כשכאב לנו צעקנו או בכינו,
כשהיה לנו נעים, גרגרנו וצחקקנו, מלמלנו ושרנו,
כשכעסנו או חשנו מתוסכלים, רקענו ברגלינו והכינו  על המיטה באגרופים קפוצים.
מתוך סקרנות חקרנו את המרחב וגילינו תגליות מרעישות על העולם בו אנו חיים, צהלנו משמחה ומהתרגשות כשגבולות המוכר התרחבו, שיתפנו את הקרובים לנו בחוויות שלנו.
שיחקנו ולמדנו תוך כדי משחק על עצמנו והחיים.
זו הייתה דרכנו להביע את המתחולל בקרבנו, ובדרך זו אף השתחררנו וחזרנו לאיזון.
 
התניות תרבותיות וחברתיות לצד פיתוח יכולת ביטוי מילולית הביאו אותנו למצב בו חיינו  כאנשים  בוגרים מאופיינים בהדחקת ביטויים גופניים וקוליים ספונטניים, ויתרה מזאת, בשיפוט המוביל לדיכוי אפקטיבי של היכולת הטבעית שלנו לחזור ולאזן את עצמנו באמצעות נשימה, תנועה וקול.
 
בכל מבוגר יישנו ילד או ילדה המבקשים להביע עצמם מתוך אותו חופש ושחרור, באופן פיזי ולא מילולי. ואת זה אני מאפשרת באמצעות תנועה רב-חושית, ובעיקר… לחוות שוב באופן פעיל ובעוצמה את הילד שבתוכם. אין התייחסות מרובה וכבדת ראש למה שהגוף לא יכול לעשות…אלא לתעוזתה של הנפש החופשייה היוצאת שוב למסע מרתק ומיטיב. חווית הכאב הפיזי מצטמצמת באופן משמעותי ונשארת במשך השבוע!
 
הנה עדות ממשתתפת:
 
שיטת "נפש חיה" שפיתחת היא ייחודית והיא עשתה פלאים לבעיות הבריאותיות שמהן אני סובלת, לאחר שכל צורות טיפול האחרות כשלו. הכאב הכרוני החל להשפיע על מצב רוחי, ופגע קשות בתפקודי היומיומי….בעקבות התרגול אני משוחררת הרבה יותר, ובהתאם גם חוזרת האופטימיות אל חיי. כפיזיותרפיסטית ותיקה, אני מעריכה עוד יותר את השיטה, את עקרונותיה, ובעיקר, את התוצאות המעולות שלה!"
נאוה הראל
 
 השעורים שאני מעבירה הם קבוצתיים ומותאמים לצרכי קבוצת גיל זו. תכנית, מבנה ותוכן השיעור מותאמים בכל קורס על פי הצרכים והיכולות של המשתתפים.
השיעור יוצר מרחב חדש בו כל משתתף, ללא קשר למצבו הבריאותי, מפעיל חלק גדול יותר מהיכולות שלו וחווה פריצת דרך בתודעת הבריאות האישית שלו. שמחה וחיוניות נחווים לצד מודעות ויצירתיות וקירוב לבבות ופתיחות חברתית נחווים לצד מודעות אישית וגופנית.
מוזמנים להתנסות!

לחיות את הילד שבי גישה חדשנית ואפקטיבית לחיזוק חוויית הבריאות השלמה בגיל השלישי בשיטת "נפש חיה"
× איך אוכל לעזור?